Badmintonclub Maasbree 80

Badmintonclub Maasbree'80

www.bcm80.nl

Badmintonclub Maasbree 1980, kortweg BCM ’80 is opgericht in februari 1980. De badmintonclub is destijds begonnen met een groot aantal enthousiaste badmintonners in eenderde deel van de sporthal te Maasbree.

Uiteraard is er sinds die tijd veel veranderd. Aanvankelijk werd gestart met puur recreatief tijdverdrijf door senioren, maar het enthousiasme liet ook de jongste gezinsleden niet onberoerd. Na de oprichting werd dan ook al vrij snel gestart met een jeugdafdeling.

Van het een kwam het ander: als je wat kunt, wil je dat ook laten zien. Dus werd in 1983 aansluiting gezocht bij de Nederlandse Badminton Bond (NBB). Sinds die tijd kunnen spelers en speelsters van de club deelnemen aan de door de bond georganiseerde competitie-wedstrijden en toernooien.

Momenteel bestaat de club uit ongeveer 130 leden (per 1-1-2010), waarvan 63 junioren en 67 senioren. De jongste junioren trainen op de vrijdagavond van 17.00 uur tot 20.00 uur, terwijl de oudere junioren en senioren op de woensdagavond van 17.30 uur tot 22.30 uur trainen en spelen. Verder nemen we dit seizoen met 4 teams deel aan de door de badmintonbond georganiseerde competitie en met een 7-tal teams aan de recreatieve regiocompetitie. Al deze wedstrijden vinden plaats op de zondagochtenden in sporthal D’n Adelaer te Maasbree.