Handbalvereniging BSAC

www.hvbsac.nl

Handbalvereniging BSAC (voorheen Breeton Sport Alcides Combinatie) is een actieve vereniging en behoort met haar 250 leden tot één van de grootste handbalverenigingen in Limburg. Vanaf 1962 biedt de vereniging leden in alle leeftijdsgroepen van, 5 tot 70 jaar, activiteiten aan en wordt er op dit moment met 20 teams deelgenomen aan zaal -en veldcompetities binnen de afdeling NHV Limburg of in recreatief verband.

BSAC zet zich actief in voor het promoten van de handbalsport als breedtesport o.a. via handbalpromotiedagen, het jaarlijkse propagandatoernooi en de organisatie van het kersthandbaltoernooi voor de schooljeugd. Mede hierdoor kent de vereniging een grote jeugdafdeling die in de afgelopen jaren sterk is gegroeid. Mogelijke nieuwe leden kunnen op één van de trainingsavonden altijd vrijblijvend een aantal keren meetrainen.

Vrijwilligers vormen binnen BSAC de belangrijkste schakel om teams te trainen en te begeleiden. Veel leden zetten zich daarnaast actief in bij andere activiteiten die in verenigingsverband worden aangeboden zoals jeugdactiviteiten, mikcircuits of activiteiten die noodzakelijk zijn om de vereniging gezond te houden.

HV BSAC maakt voor de trainingen en wedstrijden in hoofdzaak gebruik van sporthal in Maasbree en daarnaast de sporthal in Baarlo.