Volleybalclub Asterix

www.vcasterix.nl

VC Asterix is een actieve en continu groeiende volleybalclub met momenteel ongeveer 160 actieve leden. Opgericht op 25 april 1969, in 2009 dus al 40 jaar oud. Jong en oud leeft zich uit tijdens de wekelijkse trainingen en voor de competitiespelers óók de wekelijkse wedstrijden. Inmiddels uitgegroeid tot een club met een groot aantal jeugdleden, die opgevangen worden door de vele seniorenspelers en de vrijwilligers.

VC Asterix is een club met een hechte band en iedereen is welkom! Momenteel zijn er vier seniorenteams die competitie spelen, waarbij Heren 1 in de 1e klasse uitkomt. Daarnaast zijn er 8 nivo-teams, 4 jeugdteams, diverse recreanten- en veteranenteams. Voor ieder wat wils dus! De senioren en jeugd spelen wedstrijden op de zaterdagmiddagen in sporthal D’n Adelaer te Maasbree (indien ze een thuiswedstrijd spelen). De nivo-teams spelen op zondagochtend hun wedstrijden en de heren recreanten zie je er dan ook soms verschijnen. De dames recreanten laten zien wat ze waard zijn op de vrijdagavond.

VC Asterix draait op vele vrijwilligers en daardoor kunnen er jaarlijks een aantal activiteiten op touw worden gezet. In het voorjaar heeft de club de eigen bloemenactie, waarbij velen leden zich inzetten om de clubkas te spekken en langs de deur een mooi bosje bloemen verkopen. Aan het begin van de zomer heeft VC Asterix het eigen buurt- en stratentoernooi waarbij iedere vriendengroep, vereniging of bedrijfsteam hun volleybaltalent mag laten zien. Tevens gaat de jeugd dan gezamenlijk op kamp om het seizoen op een gezellige wijze af te sluiten. In september start de competitie en vanaf dan worden er ook verschillende jeugdactiviteiten georganiseerd. In december sluiten we het jaar met de hele club af door een mixtoernooi te organiseren waaraan ieder lid uitkomend bij de senioren, recreanten of veteranen inclusief introducé mag deelnemen. Een gezellige en sportieve club, dat is volleybalvereniging VC Asterix!